Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2010 12:00 - Принципи за родителство от един "не-родител"
Автор: lovepeace Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1426 Коментари: 1 Гласове:
3



С моите родители сме една голяма приятелска компания, в която всеки си знае ролите и е наясно КОЙ е. Не си спомням да е имало моменти, в които да се чувствам подценена или oмаловажена, когато трябва да се взима някакво решение. Тъй като съм много благодарна на моите родители за ценностите, които са възпитали в мен, постоянно се връщам години назад и им задавам много въпроси от типа: image Аз и... ТЕ!

  • Как успяхте да ме спечелите толкова много? 
  • Когато се появи еди-коя си ситуация, как знаехте кое беше най-правилното нещо? 
  • Как разбрахте, когато се борех с дълбоките си тийнейджърски терзания и как намерихте подход към мен?
  • Защо преди 10 години бяхте толкова строги?
  • А защо преди 6 години, когато заслужавах строгост, вие бяхте толкова мили?
  • Как постигнахте това, че сега самата аз инициирам постоянни срещи с вас и искам съвети?

Ей такива въпроси ме вълнуват сега, защото по някое време и на мен ми предстои да стана родител. Отговаряйки ми на всичките питания подробно, успях да си изкарам някои принципи, които са основани на техния опит... и на моя опит - като дете. Всичко, споделено с вас,  е съкровена част от живота на моето семейство.
ПРИНЦИПИ ЗА РОДИТЕЛСТВО
 Детето не е "малко" и "неразбиращо"
Това е основен принцип в нашето семейство. Винаги сме били "равни", когато са се решавали семейни казуси. Помня, че бях на 7 години, когато трябваше да се взимат сериозни семейни решения. Тогава се събрахме на "семеен съвет" (правим го и до днес!), на който условието е, че всички са равни и всеки трябва да си изкаже мнението по темата. Та аз бях само на 7! Какво имах да кажа? Не бях ли твърде малка? Не и за моите родители. Те ми задаваха въпроси, искаха да разберат как съм настроена вътрешно; какво мисля... 


Този подход ми помогна да се чувствам значима; да казвам мнението си, независимо дали е различно от тяхното. Помогна ми да разбирам КАКВО мисля, но и да се аргументирам ЗАЩО го мисля. Помогна ми да се справя с бурната ми интонация, ако не съм съгласна с нещо. 

Емоционалното състояние на родителя не е срамно
Някои родители крият емоциите от децата си, за да не ги товарят.Моите родители не са го правили, защото винаги са вярвали, че, като семейство, сме едно цяло и всичко, което преживява единия, е полезно и за другите. Затова не са живели, криейки емоциите си от нас. Винаги ми става ясно, когато им е тежко или радостно. Познаваме се доста добре. Не можем да бъдем лицемери един пред друг. 
Мисля, че е грешна практика детето да бъде "щадено" от емоционалните моменти на родителите. Разбира се, нека емоциите  да се показват по зрял начин. Но, когато родителят се крие, все едно поставя детето в изолирана среда, то няма реална представа как протичат взаимоотношенията в едно семейство. 


Този принцип на общуване и поведение ми помогна да разбирам сърцата на родителите си. Когато бях малка, ми идваха доста щури идеи (не са за разказване!), но тогава... само като си представях, че това може да "направи мама тъжна", идеята ми веднага се изпаряваше. Не разбирах защо някои неща са добри и лоши, но разбирах сърцата на родителите ми и не исках да ги огорчавам. 
В семейството няма забранени теми image Всичко на фокус Говорим за ВСИЧКО. Всякакви неудобни и удобни въпроси се разнищват, докато се изморим :). От семейството си научих за първи път за всички "женски" неща. В семейството си чух за първи път думичката "секс", не от улицата!





ПРОЧЕТЕТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕТО ТУК: 
http://liubomira.weebly.com/5/post/2010/05/9.html








Тагове:   успех,   възпитание,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. streetsmart - Страхотно, благодаря ти
01.06.2010 12:26
Сигурна съм, че има още много, и нищо, че са от "неродител".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lovepeace
Категория: Лични дневници
Прочетен: 66125
Постинги: 29
Коментари: 31
Гласове: 59
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031